Skip to content

«Вони не сплять!» Для чого потрібен аналіз конкурентів в Інтернеті?

PL

«Вони не сплять!» Для чого потрібен аналіз конкурентів в Інтернеті?

Ми живемо в часи надзвичайної конкуренції, коли добросовісна боротьба в бізнесі нагадує змагання за найвищі нагороди в спорті. Конкуруючи між собою, компанії змушені постійно піднімати планку та якнайкраще доносити свої переваги до цільової аудиторії. Протягом останнього часу Інтернет став найпотужнішим майданчиком для взаємодії між компаніями та потенційними клієнтами. Про особливості конкуренції в онлайні бесідуємо із співзасновницею агенції інтернет-маркетингу iMAGO (Львів), сертифікованим спеціалістом з Google Ads, інтернет-маркетологом Наталею Місюк.

 

ПЛ: Пані Наталю, за що сьогодні конкурують онлайн?

Н. М.: Конкуренція справді буває різною. За покупця товару або послуги ― це найпоширеніший її тип. Однак, є інші види конкуренції в Інтернеті. За відвідувача події, особливо якщо водночас відбуваються заходи, розраховані на одну і ту ж аудиторію клієнтів. За симпатії та популярність, за які змагаються різнопланові бренди. За місце в стрічці новин, яке є обмеженим, а право ефектної появи публікації здобувають ті, хто розуміє рекламний механізм. Досить гостро стоїть конкуренція за кадри, бо, за свідченням роботодавців, нині дуже непросто знайти толкових людей на будь-які посади. І, безумовно, за місце в пошуковій видачі. Оскільки найчастіше купують у тих, кого бачать на перших місцях пошукової видачі. За це конкурують і якістю оголошення, і рекламним бюджетом, іншими параметрами.

ПЛ: У чому полягають особливості української конкуренції в онлайні?

Н. М.: По-перше, є проблеми з розумінням, хто такі конкуренти. Мені доволі часто доводилося чути від власників бізнесу фразу: «У нас немає конкурентів». Це не відповідає дійсності, якщо ви не є монополістом. Говорячи так, власники бізнесу часто мають на увазі, що вони не перебувають у поганих стосунках з людьми, які пропонують схожі послуги. Інша помилка ― конкурентами часто вважають лише знайомих, колишніх колег, однокурсників тощо. Безумовно, це неправильно. По-друге, для українського інтернет-маркетингу традиційним є низький поріг входу. Будь-хто може навчитися налаштовувати рекламу ― потрібно кілька доларів бюджету і базові навички володіння комп’ютером, однак значно складніше зробити її якісною та ефективною. По-третє, в Інтернеті всі рівні, й умови для показу реклами однакові для дорогих і дешевих товарів та послуг. Що б ви не рекламували в Інтернеті, ваша реклама буде показуватися пліч-о-пліч з аналогічними пропозиціями ваших конкурентів. З кожним роком люди все швидше переглядають стрічки новин, стають все більш вибагливими, тому у вас залишається менше, ніж дві секунди, щоб висвітлити користувачу свої конкурентні переваги та переконати придбати у вас. Цей надкороткий час треба використати максимально ефективно. Хочу звернути увагу ще на одну цікаву українську особливість. Бізнес конкурентів не завжди обов’язково націлений на отримання прибутку! Бізнесом можуть займатися, щоб утерти носа родичам, знайомим чи ще комусь. Такі підприємці можуть використовувати методи, не спрямовані на отримання прибутку, і це теж важливо враховувати.

ПЛ: Що взагалі можна дізнатися про конкурентів в Інтернеті?

Н. М.: Безкоштовних методів просування в Інтернеті уже майже не залишилось. З аналізу конкурентів можна дізнатися, куди вони вкладають гроші та які канали просування розглядають як пріоритетні. Також можна знайти незайняті ніші на ринку, тобто те, чого не роблять ваші конкуренти і чого вони не пропонують. Крім того, ви можете дізнатися, за що люди скаржаться на конкурентів і за що їх хвалять. Для сфери медичних послуг це особливо важливо. Конкуренти не сплять, і, ймовірно, знають про вас те ж саме.

ПЛ: Чи можете ви навести вдалий приклад оптимізації власного бізнесу завдяки грамотному аналізу конкурентів саме в медичній сфері?

Н. М.: Це наша рекламна кампанія «Стоматологія без вихідних» з меседжами: «Працюємо у вихідні та свята», «У центрі Львова», «Можна потрапити на прийом уже сьогодні і без черг». У сфері надання стоматологічних послуг поза звичайним робочим часом пропозицій виявилося обмаль, і ми скористалися цією конкурентною перевагою. Аналізуючи конкурентів, ми також побачили, що багато людей у Львові шукає стоматолога російською мовою. Корінні львів’яни, вочевидь, мають свого стоматолога або в разі потреби питатимуть у знайомих. Російською мовою терміново можуть шукати стоматолога або туристи, або люди, які нещодавно переїхали до Львова. Ми це врахували і зробили окрему рекламну кампанію російською мовою. Це дуже гарно спрацювало. Також ми зробили рекламу польською мовою, розраховану на польських туристів, які бажають приїхати до Львова лікувати зуби, бо це суттєво дешевше, ніж у Польщі.

ПЛ: У чому полягає значення аналізу конкурентів для розвитку власного бізнесу?

Н. М.: Українські бізнесмени часто недооцінюють себе, власні можливості і конкурентні переваги. Конкурент мимоволі може допомогти вам подивитися на себе зі сторони, постачати вам гарні ідеї для бізнесу, допомогти протестувати якісь ваші ідеї, уникнути чужих помилок. Досить часто конкуренти заводять на ринок більше клієнтів, ніж їм потрібно. Таким чином вони активізовують попит на ринку і можуть насправді постачати клієнтів вам. Наприклад, людина вперше скористалася послугою у вашого конкурента, їй там не дуже сподобалося, але сподобалась сама послуга в принципі, і наступного разу за цією послугою вони прийшла до вас. Отже, ще раз закцентуємо, що аналіз конкурентів в Інтернеті на практиці використовується для того, щоб обрати ефективніші та дешевші канали просування для себе. Щоб вберегти свій бізнес від помилок. Щоб знайти незайняті ніші. Щоб зрозуміти, як покращити свій продукт. Щоб збагнути, що писати та говорити про себе та свій продукт. Щоб ефективно використовувати рекламний бюджет.

ПЛ: Ваша ключова порада щодо роботи з конкурентами?

Н. М.: Надихайтеся вдалими ідеями конкурентів, адаптуйте їх до себе, розвивайте, додавайте щось своє, але ніколи їх не копіюйте. Пам’ятайте, що конкуренти ― це безкоштовні тестери ідей, і, аналізуючи конкурентів, ви можете зробити свій бізнес кращим!

Читайте у наступному номері журналу про те, як крок за кроком здійснити аналіз конкурентів в Інтернеті.

 

Маркетинговый аудит

Маркетинговая консультация

Маркетинговое сопровождение