Skip to content

Найдорожчий ресурс бізнесу, що не продається

PL

энергия лидера

Внутрішній енергетичний стан людини — це явище, що визначає здатність людини досягати успіху, наполегливо йти до здійснення мрій, бути лідером та натхненником для своєї команди, заряджати інших на самовіддану працю заради амбітних цілей організації.

Люди, які вміють перебувати в певному «позитивному енергетичному балансі», завжди помітні — вони наче зроблені з іншого «тіста», та їхні особистість і діяльність приваблюють інших. Поговорімо про феномен цих людей-батарейок!

ЕНЕРГЕТИЧНИЙ БАЛАНС

Позитивний енергетичний баланс людини, або ресурсний стан — це наявність фізичних, душевних і духовних сил та енергії для здійснення професійної діяльності та повноцінного особистого життя.

Ресурсний стан — це ваш актив, з якого ви черпаєте сили, мотивацію, натхнення. Його не можна купити або продати — ним варто розумно розпоряджатися: вчасно «поповнювати рахунок» та контролювати «статті витрат», бо саме ресурсний стан власника (керівника) є основною рушійною силою будь-якого бізнесу. Тому якщо ви є власником або керівником і ставите перед собою дійсно амбітні цілі у своїй сфері, перша інвестиція, яку ви зобов’язані зробити, — це підтримка власних енергетичних ресурсів.

КЛАСИФІКАЦІЯ РЕСУРСІВ

До енергетичних ресурсів людини належать:

    • Здоров’я (фізіологічне, психічне, соціальне).
    • Час і вміння ним розпоряджатися.
    • Люди та якісні стосунки з ними.
    • Фінанси і грошовий потік.
    • Здатність до асертивності.
    • Інформаційний ресурс.

Зупинімося детальніше на кожному з них.

Ресурс «Здоров’я»

Дев’ять десятих нашого щастя засновані на здоров’ї.

Артур Шопенгауер

Усі види здоров’я (фізичне, психічне та соціальне) тісно пов’язані. Стан фізичного здоров’я та зовнішній вигляд визначають рівень фізичних можливостей для здійснення професійної діяльності. В історії небагато прикладів, коли фізично нездорові люди ставали лідерами націй чи організацій, і щоразу це була відчайдушна боротьба за перевагу психічного над фізичним. Фізична форма є відбитком стану здоров’я, впливає на можливості людини та інші її ресурси. Зверніть на це особливу увагу, якщо ви власник медичного бізнесу. Погодьтеся, що керівник клініки, який має хворобливий вигляд, не найкраща реклама медичного закладу.

Тому діагностика здоров’я керівника і профілактика хвороб — найважливіша інвестиція в життєздатність вашого бізнесу. Навіть якщо ви завантажені роботою, внесіть профілактичні чекапи до свого розкладу! Не забувайте про те, що можна боротися з хворобою, а можна створювати здоров’я. Помірна фізична активність, якісне харчування і повноцінний сон — як відомо, найкращі ліки. Ще Авіценна казав: «Якщо ви правильно харчуєтеся, то ліки вам не потрібні, якщо ви харчуєтеся неправильно, то і ліки вам не допоможуть».

Особливу увагу слід приділяти і своєму ментальному здоров’ю. Вигорання на роботі — це визнана проблема XXI століття. Згідно з МКХ-11, вигорання — це синдром, що виникає внаслідок хронічного стресу на робочому місці. Від 25 до 75% медичних працівників в усьому світі стикаються з емоційним вигоранням незалежно від лікарських спеціальностей.

Зверніть увагу на ознаки, які свідчать про погіршення психічного здоров’я:

    • підвищена чутливість до критики;
    • швидка стомлюваність;
    • дратівливість;
    • неуважність;
    • ізоляція;
    • відсутність енергії та мотивації;
    • агресія;
    • часті хвороби.

Безумовно, немає єдиного універсального рецепта, як зберегти психічне здоров’я, але існують деякі способи своєчасного впливу на психіку для збереження та примноження енергетичних ресурсів. До них належать:

    • постійний розвиток і навчання;
    • помірне фізичне навантаження;
    • планування і рух у бік результату;
    • робота з фахівцями у сфері ментального здоров’я;
    • усамітнення та інформаційний спокій;
    • медитація;
    • нові враження, подорожі.

Загалом пам’ятайте: «Стійка психіка — це коли життя, штовхаючи вас, ламає собі ногу».

Ресурс «Час»

Не витрачай час даремно, це матеріал, з якого зроблене життя.

Марґарет Мітчелл

Час — єдиний невідновлюваний ресурс. Якщо ви маєте проблеми з тайм-менеджментом, то вірогідно, що інші ресурси також будуть у дефіциті. Дозволю собі дати декілька порад, які допоможуть вам зберегти ваш час та використовувати його з більшою користю.

Близьке оточення. Родина та близькі друзі

Коли відбувається криза в особистих відносинах, ресурси часу швидко виснажуються, тому що людина технічно щось робить, але своєю увагою перебуває в іншому місці. Це відчутно знижує продуктивність її діяльності.

Віддалене оточення: співробітники, колеги, партнери, підрядники

Віддалене оточення також може або додавати ресурс, звільняючи керівника від розборок і рутинного контролю кожного процесу, або, навпаки, цей ресурс красти. Якщо бізнес-процеси в компанії не налаштовано, немає належного делегування і керівник змушений бути постійно залученим в операційну роботу, — це найсильнішим чином виснажує його енергетичний ресурс.

Сім принципів оптимізації витрат часу

    • Планування: щоденне, щотижневе, щорічне.
    • Внутрішня дисципліна.
    • Звільнення від невротичних потреб.
    • Відпрацьовані навички делегування.
    • Побудова якісних відносин з близьким і віддаленим оточенням.
    • Запланований відпочинок і медична діагностика.
    • Послідовність дій та рішень.

До речі, послідовність — це основний фактор успішної, результативної діяльності. Вибудовуючи структуру, пріоритетність і послідовність виконання завдань, ви максимально швидко досягаєте мети. І, відповідно, не марнуєте часу!

Планування ж допомагає знизити ентропію, тобто невизначеність і тривожність. Кращий час для стратегічного планування — рано вранці. Час тактичного планування — ввечері перед сном. Не завжди все йде за планом, але планувати необхідно. Головне — не забувайте резервувати «повітря» у своєму графіку для того, аби залишатися гнучкими протягом дня. Нагадую, що відпочинок теж потрібно внести до розкладу.

 Ресурс «Люди»

Клімат залежить від людей, які нас оточують.

Марк Твен

Залежно від того, з якими людьми та як ми взаємодіємо, ми або втрачаємо, або набуваємо ресурсу. Якщо ви хочете зрозуміти, яку позицію в суспільстві ви займаєте, уявіть собі, що за однією з теорій ви є середнім арифметичним значенням 10 людей, з якими ви спілкуєтеся найчастіше. Згадайте: хто ці люди? Чи подобається вам їхня компанія? Як ви себе почуваєте після спілкування з цими людьми? Чи сприяють вони вашому розвитку, чи радіють вашим успіхам, чи підтримують у складні часи?

Інша цікава теорія оточення пов’язана з фінансами. Вважається, що ваш капітал — це кількість грошей готівкою, які ви можете зібрати протягом однієї години у себе в офісі. Зазвичай це дуже корелюється з вашим оточенням та його довірою до вас.

Саме якісні відносини в родині й на роботі роблять наше життя максимально наповненим і щасливим. Але як побудувати якісні відносини вдома, якщо ти весь час на роботі, а як тільки виїжджаєш із сім’єю у відпустку, — всі бізнес-комунікації розсипаються, як картковий будиночок?

Виділяють три моделі комунікації: «війна», «змагання» і «партнерство». «Війна» — найменш ефективний вид взаємодії навіть з конкурентами, тому що війна не буває без втрат. Більш ефективний варіант комунікації — «змагання». У змаганні є переможець і є той, хто програв, але принаймні ніхто не «вбитий». Безумовно, найефективніша модель комунікації — це «партнерство». Йдеться про широковідому модель «win/win», коли обидві сторони залишилися у виграші та примножили свої результати.

Партнерство — це стосунки, засновані на відкритості, глибокій довірі, повазі та рівності. Якщо хоч в одній з ваших сфер вам не вдалося побудувати відносини, засновані на партнерстві, — ви постійно будете втрачати ресурс на боротьбу.

Ресурс «Асертивність та здорова любов до себе»

Любов до людей починається з любові до себе.

Такий порядок ресурсів вибраний не випадково, тому що наступний ресурс безпосередньо пов’язаний з попереднім. Неможливо вибудувати якісні партнерські відносини й полюбити свого партнера, співробітників, клієнтів, якщо ви не любите, не поважаєте себе і не вмієте коректно окреслювати свої кордони.

Асертивність у широкому розумінні — це здатність людини впевнено і з гідністю відстоювати свої права, не обмежуючи права оточуючих. Асертивна людина усвідомлює та вміє висловлювати свої почуття, бажання, може постояти за свої цінності, при цьому комфортно почуває себе в спілкуванні з іншими.

Так чим же відрізняється асертивний керівник від звичайного? Давайте розберемося.

Асертивні керівники не дають наказів. Позиція «я начальник, а ти — дурень» у сучасному світі більше не працює. Якщо ви хочете створити команду, яка просуватиме ваш бізнес як свій власний, — потрібно докладніше замислитися про систему залучення, а не про посилення системи покарань.

Слухати себе і прислухатися до інших! Стів Джобс казав: «Немає сенсу наймати тямущих людей, а потім розповідати їм, що робити; ми наймаємо розумних людей, щоб вони могли розповісти нам, що робити».

Тож якщо ви працюєте з командою професіоналів, — варто прислухатися до їхньої думки. Якщо ж ваші співробітники не пропонують нічого конструктивного, то навіщо ви взагалі з ними працюєте?

З іншого боку, ви взяли на себе роль лідера, тож перебуваєте попереду, а отже, бачите і точніше розумієте напрямок руху. Відстояти свою позицію, якщо ви вважаєте, що вона приведе до успіху, — важлива якість для керівника.

Визнання своїх помилок. Якщо ваша позиція все ж таки не сприяла успіху, — важливо вміти визнавати свої помилки. Зрештою, саме можливість помилятися та аналізувати й веде людину до майстерності. Нічого так не краде ресурс, як необхідність маскувати свої помилки і робити розумний вигляд, що саме так ви й планували.

Управління емоціями. Управління емоціями — одна з конче потрібних гнучких навичок, яка заощадить величезну кількість ресурсу й допоможе уникнути енерговитратних конфліктів на роботі та вдома.

Подяка. Тренуйте подяку. Подяка — це перехідний місток, через який ми змінюємо фокус нашої уваги з негатива на позитив.

Ресурс «Фінанси» та ваші стосунки з грошима

Гроші — це оплески соціуму вашій майстерності.

Р. Ділтс

Стосунки людини з грошима — це велика окрема багатошарова історія, яка поєднує в собі і психологію, і фінансову грамотність, і багато інших нюансів. Це питання доволі об’ємне та широке, тому в цій публікації пропоную торкнутися лише деяких його аспектів.

Гроші — це не кінцевий результат, а можливість адекватно оцінювати, наскільки добре ви робите свою роботу. По факту це універсальне мірило результату. Якщо ви добре розумієте, навіщо ви цю роботу робите, а також що цінного отримують ваші клієнти після візиту до вашого закладу, — ви можете донести цю інформацію до своїх співробітників. Адже зарплату даєте не ви, а задоволені клієнти. Тому саме до них ваші працівники мають ставитися як до свого основного роботодавця.

Не шкодуйте часу на пояснення, як саме робота кожного окремого співробітника впливає на загальний фінансовий результат. Намагайтеся зробити фінансову звітність максимально прозорою та зрозумілою для внутрішнього використання — це вибудовує довіру і позбавляє від зайвих проєкцій.

Пам’ятайте просте правило: «Де обираєте ви — платите ви. Де обирають вас — платять вам».

Інформаційний ресурс

Інформація — влада.

Головний герой серіалу «Доктор Хаус»

 У сучасному житті на наші голови звалюється величезна кількість інформації! Як не заплутатися в ній, не потрапити в різні пастки і зберегти психіку, здоров’я та енергетичний ресурс?

Феномен постійної часткової уваги, кліпове мислення стали однією з найхарактерніших проблем нашого часу. Саме кліпове мислення пожирає величезну кількість енергії та змушує нашу увагу постійно перемикатися. Тому, аби зберігати енергетичний ресурс, життя висуває дуже важливу вимогу — бути розбірливим та усвідомленим у поглинанні й прийнятті інформації, а також уважним до джерел цієї інформації.

Основні рекомендації щодо дотримання «цифрової гігієни»

    • Похвилинно визначіть, скільки часу щодня ви використовуєте електронні пристрої.
    • Позбавтеся будь-якого фонового інформаційного шуму, який поглинає вашу увагу.
    • Вимикайте або переводьте в тихий режим електронні пристрої ввечері та під час обідньої перерви.
    • Оточіть себе в соціальних мережах тими людьми, які дійсно є вашими орієнтирами, коли вам цікаво за ними спостерігати.

Боєва Юлія

 ВИСНОВКИ ТА ПІДСУМКИ

Отже, ресурсний стан передбачає уважне і дбайливе ставлення передусім до себе, а вже потім як екстраполяцію — до співробітників і клієнтів. Не ламайте себе, не нехтуйте своїми бажаннями і потребами, хоча й будьте максимально наполегливі у своєму пристрасному прагненні досягти результату.

Результат — це єдиний критерій успішності. Саме успішний результат досить швидко повертає в ресурсний, сильний стан. Але будьте дуже уважні: якщо ваші цілі лежать винятково у фінансовій площині, то коли рано чи пізно ви їх досягнете, — ви ризикуєте зіткнутися з шаленим вигоранням та апатією.

Шукайте те, що по-справжньому запалює ваше серце, думки і погляд. І якщо це не медичний бізнес, не поспішайте впадати у відчай. Делегуйте ваш бізнес професійному управлінцеві, поставте зрозумілі фінансові цілі і контролюйте винятково результат, а не процес.

Насолоджуйтесь кожною миттю життя і наповнюйте її результатами. Завжди пам’ятайте, що щастя та успіх — це не пункт призначення, куди ви приходите, а стан, з якого ви виходите. Саме успіх провокує гіпофіз виробляти ендорфіни і серотонін — гормони радості, які й уводять нас у сильний, щасливий, натхненний та енергетично ресурсний стан.

Маркетинговый аудит

Маркетинговая консультация

Маркетинговое сопровождение