Skip to content

Лідерство керівника як основа успішності компанії

PL

Лідерство керівника як основа успішності компанії

Ми завжди заслуговуємо на тих співробітників, якими керуємо. Хочете кращих людей у команды — змінюйтесь.

Катерина Куницька, тренер з розвитку емоційного інтелекту, коуч управлінців.

ЩО ТАКЕ ЛІДЕРСТВО?
Конкуренція в бізнесі вимагає від керівників бути не просто якісними виконавцями стратегічних рішень і тактичних дій, але й лідерами. Зазвичай на своїх тренінгах для управлінців я наводжу таке визначення: лідерство — це вплив на інших з метою досягнення бажаних цілей. Основа лідерства — намір, з яким діє лідер. І все знову зводиться до конкретної особистості з певним набором життєвих принципів (внутрішніх переконань людини, практичних, моральних та теоретичних засад, якими вона керується в житті при прийнятті рішень та вчиненні дій). Наприклад, для Махатми Ганді такими принципами були чесність, працелюбність, терпіння, наполегливість, лояльність, сміливість і скромність.

ПАСТКА ДЛЯ КЕРІВНИКА
Більшість керівників думають, що лідерство і менеджмент — тотожні поняття. Однак це не так. Ключова задача лідера — зробити так, щоб люди в компанії хотіли досягати поставлених цілей. А задача управлінця — налагодити бізнес-процеси таким чином, щоб працівники могли виконувати свої завдання максимально ефективно та досягати результату. Ось тут і починається ключова пастка для будь-якого керівника, який має поєднувати в собі роль і менеджера, і лідера. Завдання — втримати баланс між ціллю, явними результатами та кліматом у колективі і бажанням людей робити свою справу натхненно та якісно. Утримати цей баланс у процесі робочого пресингу через різноманітні завдання та зміни настроїв людей вкрай важко. Однак цьому можна навчитись, розвиваючи свій емоційний інтелект, практикуючи навик емоційної рівноваги та швидкого зменшення наслідків стресу. Крок за кроком, виконуючи правильні вправи, і цю здібність можна довести до рівня майстерності.

З ЧОГО ПОЧАТИ?
По-перше, виділимо три ключові складові лідерства, спираючись на які ви вже зможете відокремити у своїх вчинках «лідера» та «менеджера». Направленість. Лідер має чіткий напрямок руху, він ясно бачить ціль і може її описати простими, зрозумілими словами та цифрами. Лідер прекрасно розуміє поточну ситуацію та в чому вона неприйнятна для організації. Отже, завдання — зрозуміти для себе, що ви насправді хочете від бізнесу (що хочуть власники), які показники можуть бути вказівником на досягнення результату. Вирівнювання. Усе всередині лідера та в команді вирівняно відносно направленості (цілей). Тобто ніщо з того, що роблять щодня лідер та команда, не суперечить їхнім глибинним людським принципам та цінностям і в кожному кроці підтримує цілі компанії. Завдання лідера — постійно нагадувати персоналу про щоденний внесок на рівні простих дій у реалізацію цілей компанії. Людям властиво відволікатись на емоції, життєві проблеми, які не стосуються роботи, але які напряму впливають на емоційну стабільність працівника. Відповідно такі відволікання збивають фокус з цілі. Натхнення. Лідер є джерелом натхненного стану в колективі. Тоді працівникам легше підзаряджатися від джерела в критичні моменти. А згодом кожен працівник може стати джерелом натхнення для лідера. Однак це трапляється тільки з часом. Більшість лідерів програють на цьому етапі, коли вимагають від працівників більшого натхнення, ніж демонструють самі. Не розраховуйте, що інші стануть тим, чим ви не бажаєте ставати самі. По-друге, пропоную вам згадати 7 звичок високоефективних людей (за Стівеном Кові), які допомогли більшості менеджерам стати якісними лідерами:
• Бути проактивним.
• Починати з думкою про бажаний кінцевий результат.
• Пріоритетність та порядок.
• Мислення за принципом «виграш/виграш». Коли виграють інші — виграєте і ви.
• Спочатку зрозумій сам, потім шукай розуміння.
• Створюй синергію.
• Гостри пилку.

По-третє, я пропоную вам зробити невеличку вправу. привітання колег і приємних слів натхнення; або бути в курсі того, що переживають ваші колеги стосовно своїх робочих завдань, яка підтримка їм потрібна, щоб справитися краще? Адже ключова щоденна задача лідера — розкривати прихований потенціал своїх колег та підтримувати належний емоційний клімат у колективі.

ЛІДЕРСТВО — ЦЕ НАВИК, І ЙОГО МОЖНА РОЗВИНУТИ
Відкладаючи свій розвиток, не гострячи свою пилку, — ви відкладаєте свій поступальний впевнений рух вперед, свій спокій, свою успішність та свої доходи. Звичайно, зерна мудрості можна видобувати і самостійно, однак час — це ключовий ресурс, який не варто втрачати на винахід колеса, коли іншим це вже відомо та вони успішно цим користуються. Тому шукайте тих людей, які є лідерами у своїх галузях, консультуйтеся, вчіться й перевіряйте, наскільки їхні життєві принципи відповідають їхнім словам та вчинкам. Знаходьте найкращих і впроваджуйте найкращий досвід у свою практику! «Швидкість росту організації залежить від швидкості, з якою керівник росте та змінюється заради збільшення власної ефективності та влучності прийняття рішень».

Відповідайте на запитання щиро та максимально чесно: Випишіть 10 ключових якостей лідера, за яким ви особисто готові йти. Що в цих якостях вас приваблює? Які важливі результати може принести такий підхід до лідерства у вашій компанії? Вкажіть, наскільки ці лідерські навики та характеристики присутні у вас, — від 1 до 10 (де 1 — мінімально присутні, 10 — максимально розвинені). Подумайте та запишіть: які перші найпростіші кроки ви можете зробити, щоб підняти показник за кожним навиком на один пункт? Що це може бути для вас: прочитати книгу, піти на курси, взяти індивідуальну консультацію, розібратися з демотивацією, стресом та негативними емоціями? Ви можете знати все про види лідерства, захоплюватись науковими роботами про «бірюзові команди», але реалізувати все це особисто ви будете здатні тільки тоді, коли на рівні емоцій, думок, слів та вчинків станете прикладом для своїх колег. Якщо не знаєте, з чого почати зміни, почніть з простих повсякденних завдань, які виконуєте щодня. Можливо, це буде: завчасно приходити на робоче місце та починати день з особистого.

Маркетинговый аудит

Маркетинговая консультация

Маркетинговое сопровождение